Юридична пенсійна консультація

Задайте своє запитання, натиснувши кнопку нижче

Задайте своє запитання, заповнивши поля нижче

Будь ласка, введіть Ваше ім'я
Будь ласка, введіть Ваш номер телефону
Будь ласка, введіть Ваш email SUPER_SIMPLE_FEEDBACK_VALID_ERRORS_EMAIL
Будь ласка, напишіть своє запитання

Приклад: про призначення пенсії - догляд за недієздатною особою

Частиною другою статті 33 Закону України «Про державну службу» № 3723-XII передбачено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.

Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що матеріальна допомога на оздоровлення, допомога для вирішення соціально-побутових питань, індексація заробітної плати, надбавка за особливі умови проходження державної служби та премії до державних і професійних свят, на які нараховувався збір на обов’язкове державне пенсійне страхування входила до системи оплати праці державного службовця.

Крім того, статтею 66 Закону України «Про пенсійне забезпечення» врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.

Позивач звернулась до адміністративного суду з позовом, в якому просила визнати протиправними дії Центрального об’єднаного управління Пенсійного фонду України м. Миколаєва Миколаївської області щодо відмови врахувати при перерахунку пенсії відомості про фактично нараховані та сплачені суми матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, індексації заробітної плати на підставі довідки Головного управління статистики у Миколаївській області від 16.04.2018 №17.1-04 т.1/С-18-18/19 про складові заробітної плати; зобов’язати Центральне об’єднане управління Пенсійного фонду України м. Миколаєва Миколаївської області здійснити перерахунок пенсії державного службовця у розмірі 90% призначеної Позивачу, згідно Закону України “Про державну службу”, в редакції, що діяла на час призначення пенсії, з врахуванням сум матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових потреб, індексації заробітної плати, та проведенням коригування вищезазначених виплат відповідно до розмірів окладу та надбавки за ранг, визначені на дати підвищень заробітної плати, наданих у довідці зі збереженням раніше нарахованих і виплачених сум індексації.

Обґрунтовуючи свої вимоги позивачка вказала на те, що відповідач протиправно відмовив їй у здійсненні перерахунку пенсії рішенням від 27.04.18 №28/1 з посиланням на Закон України «Про державну службу» від 10.12.15, оскільки в даному випадку перерахунок пенсії повинен здійснюватися з розрахунку сум заробітної плати, на які нараховується збір на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 ( в редакції на момент призначення пенсії), та іншими законами України, що регулювали правовідносини щодо складової заробітної плати державного службовця на час призначення пенсії позивачки. Отримувані застрахованою особою суми виплат, із яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, враховується в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, а тому інші виплати, які включені в довідку для призначення пенсії, повинні бути враховані при обчисленні розміру пенсії.

Відповідач позов не визнав, просив в його задоволенні відмовити. У письмовому відзиві на позовну заяву зазначив, що виплати, які позивач просить врахувати при обчисленні пенсії не відповідали переліку виплат, зазначених у ст. 33 ЗУ «Про державну службу» від 16.12.1993 та у постанові КМУ від 31.05.2000 № 865 «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії», у зв’язку з чим не могли бути включені у розрахунок пенсії. Станом на момент звернення позивачки до управління із заявою про проведення перерахунку пенсії відсутнє правове регулювання щодо проведення перерахунку пенсій відповідно до ЗУ «Про державну службу» та визначення механізму обчислення заробітної плати для перерахунку пенсії державним службовцям. Разом з цим, постановою КМУ від 09.12.15 №1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» внесено зміни до постанови №865, а саме: виключено п.4, який врегульовував питання перерахунку пенсій державним службовцям. Відтак, в управлінні відсутні правові підстави для проведення перерахунку пенсії ОСОБА_1 на підставі її заяви від 24.04.2018. Вимога позивача щодо врахування премій до державних, професійних та ювілейних дат, як складової заробітної плати, є безпідставною, оскільки зазначені складові вже включені до розрахунку. Також відповідач вказав, що оскільки ч. 5 п. 1.7 Порядку №22-1 передбачено, що днем звернення за перерахунком пенсії, переведенням з одного виду пенсії на інший, поновленням виплати пенсії, виплатою недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю вважається день прийняття органом, що призначає пенсію, заяви з усіма необхідними документами, позовні вимоги за період з 22.12.2010 по 24.11.2017 підлягають залишенню без розгляду як такі, що подані з пропуском строку звернення до суду.